· при опануванні нової теми такі діти сидять мовчки, їм краще
слухати, а дома ще раз самим прочитати, вивчити матеріал. Тільки тоді
вони будуть впевненні у своїй відповіді, а отриманні знання залишаться у
них надовго;
· перевірку домашнього завдання не слід починати з меланхоліків,
вони легко можуть розгубитися. Краще надати їм декілька хвилин для
підготовки;
· враховувати, що такі дітей дуже відволікає шум, та будь яка
неспокійна обстановка;
· враховувати, що таких дітей особливо пугають: серйозні
самостійні роботи на які відведено певний час; неочікувані запитання,
потребуючі негайної відповіді;
· відповідь такої дитини не в якому разі не слід критикувати. Тому
що меланхолік прийме це дуже близько та весь день буде переживати з цього
приводу.
Діти холеричного типу темпераменту характеризуються:
- легкою збудливістю почуттів, силою і стійкістю їх у часі;
- енергійною та різкою поведінкою;
- бурхливо реагують на подразники;
- важко переключаються на спокійнішу справу;
- у колективі прагнуть самостверджуватись;
- люблять організовувати ігри;
- охоче залучаються до різних видів діяльності.
За правильних умов виховання холерики виявляють активність, наполегливість у роботі, за неправильних – стають неслухняними, запальними, образливими.
У спілкуванні з такими дітьми потрібно:
· зважати на їхні особливості;
· бути спокійним, доброзичливим, але вимогливим ставленням формувати стриманість;
· при навчанні (особливо на заліку) враховувати те, що такій дитині
легше буде відповідати усно, ніж писати все що їй відомо по даному питанню. Холерики тяжко переносять однотипну діяльність. Тому вони просто не зможуть виконати письмову роботу на високому рівні;
· пам’ятати, що чим довше йде робота (диктант, контрольна тощо) тим
більше холерик зробить помилок;
· перевірку домашнього завдання також можна починати з холериків,
вони навряд розгубляться. Також холерики не відчувають ніяких труднощів
від неочікуваних поточних запитань;
· у опрацюванні нової теми можете сміливо покладатися на їхню активність, якщо зможете заохотити та зацікавити їх. Проте, холерики як швидко запам’ятовують інформацію, так же швидко і забувають її.
|
- Процес навчання у школі збудований таким чином, що саме активні діти (сангвініки та холерики) мають великі переваги: вони швидко запам’ятовують, відновлюють інформацію, отримують оцінку і також швидко її забувають.
- Проте, меланхоліки та флегматики, якщо вчитель правильно побудує процесс навчання, зможуть бути надійною опорою, тому що саме вони самостійно проникають глибше у тему та часто знають більше шкільної програми.
- Флегматики полюбляють зосереджуватися на будь яким виді діяльності, тому саме вони поступово розв’яжуть саму важку задачу. У них та сангвініків вистачить самостійності для вирішення багатьох завдань. Саме для таких учнів оптимальною
формою заліку будуть тестові завдання.
У природі ніколи не зустрічається «чистого» типу темпераменту. Але один два з них ярко виражені у кожної дитини. Спробуйте врахувати ці особливості у своїй роботі, правильно роздавати завдання та опиратися на сильні сторони.
Це забезпечить ефективність навчання та виховання
кожного учня.
|