25 фраз, щоб підняти самооцінку дитини і додати їй впевненості
25 фраз, щоб підняти самооцінку дитини і додати їй впевненості
1. “Ти здатний!” Слова батьків стають внутрішнім голосом дітей. Діти дуже багато на що здатні – тож нехай ваші слова допоможуть їм у це повірити. Уникайте: “Ти можеш поранитись/наробити собі біди” чи “Не провалися”. Скажіть: “Я боюсь, що ти поранишся”.
2. “Це було сміливо” Так ми даємо дітям знати, що помітили їхню сміливість. Коли ми це помічаємо – вони теж це усвідомлюють.
3. “Ти усе зможеш!” Ви знаєте, що у дітей є навички й уміння у певній сфері/сферах, тому ваша впевненість додасть їм сил.
4. “Я вірю в тебе” Як батьки ви вірите у здібності своїх дітей. Коли ви відкрито кажете, що вірите в дитину, ви надихаєте її.
5. “Ти можеш робити важкі завдання” Кажіть це, коли якісь перешкоди здаються дитині нездоланними. Ця фраза донесе те, що їм потрібно почути – усвідомлення, що це важке завдання і що навіть його вони зможуть виконати.
6. “Я люблю тебе незалежно від результату” Дітям потрібно чути слова, які підтверджують безумовну любов. Це запевняє їх, що в них є наша любов незалежно від результату.
7. “Нумо спробуємо зробити це разом” Іноді ми усі потребуємо руку допомоги, так що переконайтесь, що вони знають – ви поруч, якщо їм потрібно.
8. “Як ти це робиш?” Запитуйте. Коли бачите, що дитина робить щось складне, кажіть: “Як ти зробила це? Як ти можеш повторити це ще раз?”
9. “Це звучить суперово! Можеш розказати більше?” Зробіть ще один крок, більший ніж просто визнання зусиль, – попросіть дитину докладно пояснити. Ви почуєте гордість в її голосі.
10. “Як я можу допомогти?” Коли дитина зайшла у глухий кут, не бійтеся запропонувати їй свою підтримку. Хай вона знає, що може скористатись вашою допомогою будь-коли.
11. “Зроби якнайкраще, як тільки можеш” Ми ніколи не зможемо виграти усе, зробити усе чи бути усюди. Але ми можемо зробити свою справу якнайкраще. Тож навчімо цього своїх дітей.
12. “Я знаю, це складно, але я бачив/-ла, як ти робив/-ла це раніше” Надавайте їм свідчення їхньої успішності. Це вселить в них впевненість, що вони зможуть знову це повторити.
13. “З тебе досить” Яким би не був результат – вони мають знати, що цього достатньо і вони можуть зупинитися просто зараз.
14. “Я пишаюся тобою” Скільки б разів ви не казали це, ніколи не буває занадто багато.
15. “Навіть коли ми засмучені, все одно любимо одне одного” Розгубленість, злість чи безнадія – нормальні людські емоції. І попри ці почуття ми все одно залишаємось на боці дітей та любимо їх просто так.
16. “Цікаво, що станеться, якщо…” Спробуйте викликати цікавість і новий спосіб мислення, ставлячи це питання.
17. “Ти знаєш, що означає слово “хоробрий”?” Діти люблять вчити нові слова. Розкажіть їм, що таке хоробрість, стійкість, наполегливість, щоб допомогти їм стати такими.
18. “Хочеш послухати історію?” Діліться з дітьми своєю історією. Розповідайте про часи, коли ви долали перешкоди, досягали цілей і нових вершин.
19. “Хочеш спробувати щось незвичайне?” Кидайте виклик дітям у речах, які, на їхню думку, їм не під силу, хай би яким божевільним це не здавалось. Вони можуть здивувати і вас, і себе.
20. “Іноді нові речі можуть лякати, але вони можуть і захоплювати” Діти схильні чіплятися за людей і середовища, які їм знайомі. Але якщо ми підкреслюємо, яким захопливим і радісним може бути новий досвід, ми заохочуємо в дітях сміливість вийти із зони комфорту.
21. “Я знаю, що ти зробив/-ла усе, що міг/могла. Я пишаюся твоїми зусиллями” Коли ми бачимо, як діти наполегливо працюють, ми маємо визнати ці старання. Зрештою, життя – це подорож, а не місце призначення.
22. “Схоже, тобі це цікаво. Дізнаймося більше” Заохочуйте цікавість і допитливість у дітей будь-якого віку. У результаті вони будуть впевнено шукати нову інформацію і новий досвід.
23. “Іноді ми помиляємось і саме так — навчаємось” Коли ми виховуємо дітей, не соромлячи за помилки, ми допомагаємо їм сприймати свої помилки як уроки.
24. “Який виклик ти поставиш собі сьогодні?” Заведіть розмову про зростання, зміни й усвідомлення ризиків. З кожним викликом і його подоланням самооцінка дитини зростатиме.
25. “Повторюй за мною: “Я можу це зробити” Позитивні твердження мають велику силу. Вони можуть переформатувати мозок. Коли ми вчимо дітей використовувати позитивні твердження змалечку, вони матимуть з них користь, коли виростуть.